David & Martine op reis

Sydney en Melbourne

Hallo hallo lieve allemaal!!

En we zijn inmiddels al weer drie weken verder! Ik ben nu net aangekomen in Perth en wacht met smart op David die zijn vlucht gelukkig wel vertrok uit Amsterdam vanwege alle sneeuw. Het was in ieder geval even erg spannend en ook of hij zijn overstap zou halen, maar het ziet er naar uit dat alles goed gaat!

Na mijn vorige schrijven was ik dus verhuisd naar in Sydney naar de Bondi regio in een erg mooi huis! Ik woonde daar de afgelopen tijd samen met een Australische familie: Brian, Vivian, dochter Natalie en opa van +-75, die ook zo ongeveer elke dag langs kwam. Opa werkte nog 2 dgn per week als huisarts in Sydney. Deze leuke en inspirerende man deed mij een beetje denken aan lieve opa Piet, die ook huisarts was, en ik voelde mijn dan ook erg snel thuis in het huis. Verder woonde er natuurlijk Raquel, het Spaanse vriendinnetje die me gevraagd had daar te komen wonen en 2 katten (genaamd:Cornflake en Taxi). Het was erg leuk om samen te wonen met een Australische familie en we dineerde vrijwel elke dag gezamenlijk. Grappig was om de mening aan tafel te horen van een tiener, Natalie, over Australie. Ze vond Australie ‘ So Isolated..' en een land met de uitspraak ‘put an other shrimp on the barbie' (vertaling: doe nog een garnaal op de barbeque) zou volgens haar niet zo inhoudsvol zijn. Waar deze uitspraak vandaan kwam kreeg ik later te horen, maar het komt neer op een promotende zin voor australie. Het was in ieder geval erg leuk om de mening van dit Australische gezin over hun land en de rest v.d wereld te horen.

In het weekend na mijn verhuizing ging ik met Raquel op surfkamp naar de mid-north coast, Seal rocks. Een fantastisch weekend: lekker kunnen golfsufen en het ging best goed, ook al werd het peddelen aan het einde v/d dag wel wat zwaar! Verder was het een super weekend met leuke mensen, aussie bbq, drankspelletjes, sangria, muziek en iedereen die ongeremd feestvierde!

Doordeweeks gewoon elke dag naar het ziekenhuis geweest, waar ik voor het eerst lumbaal puncties (prik in de rug voor hersenvocht) zelf gedaan heb, met succesvol resultaat! Joehoe, dat was wel even leuk, want dit mocht ik nog niet in NL. In het ziekenhuis waren ze verder erg goed in het ziekenhuis hopeloos lelijk met allerlei kerstspullen te versieren en met het over het algemeen zonnige weer hier blijft dat toch wat vreemd.

In het volgende weekend en ook wel doordeweeks zeer regelmatig uitgweest met Raquel in Bondi & Surry hills. Vrijwel elke keer kwamen we met hetzelfde bedrag in onze portomonnee terug van een zeer gezellige avond, dus dat was niet verkeerd! Ook warden we nog uitgenodigd voor een start of the summer party op een rooftop terras in Darling Harbour in Sydney, waar we ook geen nee tegen zeiden. 1 avond vroegen wat mensen ons mee naar een Fun party, dus wij gingen mee, maar dat bleek een Foam party.. oeps verkeerd verstaan.. Nou daar haakte we dan toch maar af.

Verder nog regelmatig aan het einde van de middag na een dag ziekenhuis een surfboard gehuurd op Bondi-beach, wat ook echt top was!

Een week geleden naar Melbourne vertrokken en afscheid genomen van Raquel en de lieve familie, mijn relaxte kamer en zwembad. In Melbourne had ik afgesproken met mijn nichtje Corien in het International hostel. Corien is nu ook een aantal maanden aan het reizen en we waren tegelijkertijd in Melbourne. De kamer die we hier hadden zag eruit of er 1jaar niet schongemaakt was. Ik weet dat ik ‘spoiled' was met mijn vorige positie maar dit was toch wel wat shockerend. Op aanraden van mijn clubgenootje Odette, (dank je!! ) naar de Nunnery hostel, wat wel erg mooi en schoon was. S'avonds 4 $ pizza in Fitzroy en verder twee dagen met Corien Melbourne verkend (National Victoria Museum, Queen Victoria Market, gratis trein rondje. Nadat Corien weer verder ging ben ik richting het St'kilda gebied gegaan in Melbourne en sliep hier in het Habitat hostel, waar ik leuk meisje uit Washington ontmoette in mijn kamer en even mee optrok.

Vervolgens heb ik een 2 daagse tour gedaan langs de Great Ocean Road, waarbij we o.a de twelve apostles gezien hebben, de ‘london bridge' kangaroos en koala's in het wild, een regenwoud, mooie vogels en penguins die na de ondergaande zon weer terug het strand op gingen. Wederom een erg leuke tour en gezellige mensen ontmoet.

De laatste dagen nog even verder in St' Kilda en Melbourne rond gelopen. In Melbourne nog het een en ander verkend: oaLygon street, Brunswick street, Swenston street, Williamstown, tour rond stad met gratis bus, Royal botanical gardens etc. In St'kilda jogde ik s'avonds over de pier, waar de Pinguins tegen die tijd allemaal wakker waren en dat was ook een erg leuk gezicht om zo dicht naast die beestjes te staan!

Nu dus in Perth, hier ga ik samen met David verder genieten van de West kust van Australie waar ik erg naar uit kijk. Over 3 uur haal ik hem op van het vliegveld! Echt super!

Een hele dikke knuffel vanuit Australie!

Succes met het winterse weer!

Martine

Reacties

Reacties

odet

Marti!! Superleuk weer wat van je te horen! Wat een toip verhaal weer en zo gherkenbaar waar je allmeaal geweest bent, vooral Melbourne natuurlijk!
Heeeel veel plezier in Perth met David! Je moet naar Rottnest Island gaan, en een fiets huren voor een dagje (of twee). Super mooi dus zeker doen!!!
Hou me op de hoogte!!!

Xxxxx

Vie!

Heee lieve marti!! Wat een mooie verhalen wederom!! :) en ook zulke mooie foto's! Vooral de great ocean road ziet er echt super goed uit en je bent ook zo bruin om jaloers op te worden!! Hier is alles en iedereen bizar wit, maar dat komt ook wel door de sneeuw! ;-) Heel veel plezier met David in Perth, geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!! Liefs Vie

margreetnooij@hotmail.com

Lieve Martine, wat een heerlijk verhaal weer, het is erg leuk om de foto's van The great ocean road te zien, David heeft daar ook van die prachtige foto's gemaakt toen hij in 2003/2004 aan het backpacken was, er staat mij bij dat toen een van die "12 apostelen"in elkaar gestort is, heb jij ze geteld? Ik kreeg gisteravond een smsje van David dat hij : net geland was op Dubai en dat het dus moest gaan lukken, moest nog even 11 uur vliegen en ik denk dat jullie op dit moment elkaar in de armen zullen vallen want het is nu 12 uur verder. Geniet van de komende weken en het lijkt mij vreselijk leuk om met een camper de west kust van Australie te gaan doen. Ik ga je nu even jaloers maken want ik ga in juli met een camper een tocht maken door de rocky mountains van Canada maken met Nelke en Jack, kijk daar heel erg naar uit. Martine nog een paar hele fijne weken met David, dikke knuffel, Margreet

Ot!

Marti!!! Wat leuk om je verhalen te horen. Ik ben zoo jaloers op je. Ziet er echt allemaal geweldig uit. Goed om te horen dat het allemaal goed met je gaat. Probeer echt te genieten he voor je het weet moet je al weer terug.
Hier in Nederland alles goed. Heb nu lekker 2 weken vakantie. Donderdag met de ouders van hidde op skivakantie. Heb er echt super veel zin in:)!
Lieverd tot snel. x Ot

mirjam

lieve Martine,

Wat fijn alles te lezen en wat een prachtige tijd heb je daar. Heerlijk ook dat als het goed is, je je eigen David weer in je armen kan sluiten. Dikke kus van ons.

Ker

Leuk Marti!! Wat leuk dat je David vandaag ontmoet! Woehoe!! Zal zeker nog onwijs leuke tijd worden! Fijne kerst daar en een super jaarwiseling!! Tot snel!!

x Ker

f. van egmond

lieve Matine (en nu ook David) leuk om van een aftand met je mee te leven. Gelukkig dat David kon vertrekken, het vliegverkeer is hopeloos, vele wachtende mensen op Schiphol. We zijn jaloers op de zon daar. We wensen jullie een fijne paar weken met elkaar en geniet maar van de mooie omgeving. Fijne Keerstdagen en tot de volgende keer. Fred en Irene.

f. van egmond

Hoi, bij het nalezen van het berichtje de vele fouten gezien. Foei! Groetjes, Irene.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!