David & Martine op reis

West Kameroen, the roads and the country less travelled

Lieve allemaal,

Nu we een klein internetcafeetje hebben gevonden even een hele kleine update. Mijn email kon ik nog niet checken, want daar was het internet te traag voor, maar deze site werd wel geopend, dus dan laat ik zo weer even kort iets van de indrukken horen!

Vanuit Douala zijn we naar Yaounde de hoofdstad van Kameroen gereden, daarna richting Bandjoen, Baffoessam, Foumban en nu zijn we in Bamenda. Van veraf lijken de steden hier soms wat op Italie: huisjes met rode daken, het glooiende landschap, het weer, de palmboomen. Als je in de stad bent dan weet je echter maar al te goed, dat je midden in Afrika zit. De rode daken is het rode stof van de grond wat op de golplaten daken liggen, de drukte, het afval, de vele kraampjes met verstofde parasols waar kokosnoten, banananen en andere spullen verkocht worden, de vele mensen met allerlei spullen op het hoofd, vrouwen en kinderen met baby's in een zak op de rug, maar ook stokbroodmanden (uit de franse kolonisatieperiode), de mooie gekleurde jurken vd vrouwen, kinderen in vieze gerafelde kleding die met een fietsband spelen die ze rollen met een stokje..

We zijn erg blij met onze vrouwelijke gids via het reisbureau waar we mee weg zijn. Alleen het vervoer is soms wat wennen. Vandaag nog zaten we met z'n achten in een kleine toyota taxi.. Je denkt steeds 'dit past echt niet' maar het gaat er toch echt allemaal in.. Verder ontmoeten we vrijwel geen andere toeristen om de simpele reden dat die er erg weinig zijn..

Mijn tijd is op, meer verhaal de volgende keer. We gaan nu op weg naar camp Belo, gaan de mount Cameroon nog beklimmen en eindigen in Limbe, een kustplaats.

Dikke kus!

Martine

Vie

Leuk Marti, weer eens een berichtje te lezen! Wow!! Ik ben nu al benieuwd naar alle foto's!! Het klinkt als heel bijzonder! Ook erg fijn dat er een gids met jullie mee gaat..zo zie je denk ik nog meer van het land en de cultuur! Geniet nog even goed en tot over bijnaaa!! :)
Liefs!

Brigit

Lieve Tine, tot snel :-) Dikke kus

Mama en papa

We hebben zojuist jullie mail van 4 febr. gelezen. Mensen mina wat maken jullie veel mee. Gezien wat je eerder schreven, vinden het wat geruster dat jullie met een gids reizen. Oma BE belden zojuist en die vroeg o.a. of er nog bericht van martine was. Toen heb ik bericht voorgelezen. Liefs Mama en papa

yvon.boseijssen@quicknet.nl

Lieve Martine, wat maak jij ontzettend veel mee. Mooi om te horen dat je het allemaal aan kan en oma is blij te lezen dat het goed gaat met je. Vertrouwende dat je je goed weet te redden, wacht ik met spanning op nieuwe berichten. Denk aan je, liefs oma BE.

joke&hans

Wat een toeval dat we je tegenkwamen bij het station.
Fijn dat je weer thuis bent.
De zon schijnt ook hier al scheelt het wel 40 graden.
Succes met je verdere studie.
Joke&Hans