David & Martine op reis

Trektocht in de bergen, Jarig, Kathmandu & Kolkata

Trektocht in de Annapurna.

Na de laatste keer schrijven waren we ons aan het klaar maken voor een trek in de himalya. Na wat navragen en zoveel mogelijk informeren, besloten we zo low-budget mogelijk de bergen in te gaan, zonder guide, zonder porter, maar met een goede kaart natuurlijk!

Het werd een fantastisch mooie tocht, die nog een keer maar dan voor een langere periode zeker voor herhaling vatbaar was. We liepen van Phedi de eerste dag naar Pothana, toen naar New Bridge, naar Chomrong, Tadapani, Birethanti als laatst Nayapull. We probeerden de wat grotere plaatsten een beetje skippen en kwamen zodoende vaak als een van de weinige toeristen uit in kleine plaatsjes waar de mensen erg blij waren met onze komst. We aten iedere dag heerlijk verse spulletjes die in de tuintjes voor de guesthouses zelf gemaakt worden.

Vooral s'ochtends hadden we prachtige uitzichten op de hoogste toppen van de wereld, die slechts een paar kilometer bij ons vandaan verwijderd waren. S'middags werd het vaak wat onstuimig in de bergen en kwamen de wolken of soms regen en onweer.

Onderweg zagen we leuke bergdorpjes met kindertjes en mensen die ons gedag zeiden ( Namaste!) dieren, mooie omgeving, watervallen, etc. Al met al fantastische dagen. Het was jammer dat we weer naar beneden gingen, al lieten de spieren ook niet veel dagen langer wandelen toe...

Kathmandu

Na dagje zwemmen in het meer bij Pokhara opweg naar Kathmandu. De eerste indruk was een beetje chaotisch zo na de rust van de bergdorpjes. Even wennen dus, maar na een paar uur konden we onze draai vinden in de stad en hadden heerlijk gegeten bij goede mexicaan met supere coctails! S' ochtends lekkere broodjes op het terras bij de Pumpernickel en een dagje met de touristische activiteiten van Kathmandu. Alle bekende Stupa's en gebouwen gezien. De dag daarna wilden we weer even de stad ontvluchten en besloten naar een safaripark te gaan. Met de locale bus erheen en een paar uur op zoek naar het park, bleek het park inmiddels een golfpark geworden te zijn.... Dan maar op het golfterrein picknicken, we konden er gelukkig om lachen!

Kolkata

Vanwege de kosten vliegen we vanaf kolkata naar Bangkok. We gingen met de Jeep van Kathumandu naar India. Dit bleek weer een heuze belevenis te worden. Toen we bij de Jeep aankwamen zat deze al helemaal vol met locale mensen en wij moesten er ook nog bij! Na drie keer in en uitgestapt te zijn, kwamen zij ook tot de conclusie dat het niet ging passen, maar met wat aanpassingen toch vertrokken. Met z'n 12-en zaten we in een Jeep waar je normaal met zo'n max 6-7 personen in zit... Maar het was best fun, we gingen dwars door de bergen terug naar India over zandweggetjes en door riviertjes. Uiteindelijk bij de grens aangekomen leek het of we terug waren in de middeleeuwen, al die paardenkarren en drukte en stof! Naar gewoon de grens over te zijn gelopen door alle hectiek, toch maar besloten een immigratie office op te zoeken. Dit bleek een soort van kippenschuur te zijn, waarvan de beheerder het aankomende uur even weg was voor lunch.... In Raxaul (de grensplaats) waren we een fenomeen zeer exceptionelle... Werkelijk iedereen verdraaide z'n nek om ons aan te staren. Ook veel zielige bedelende zwerfkindjes. Uiteindelijk alles gelukt, geslapen aan de grens in Raxaul en de volgende dag met de trein naar Kolkata (inclusief muizen en kakkerlakken..) In Kolkata (voorheen Calcutta) hebben we vandaag weer de belangrijktste dingen gezien en morgen opweg naar Thailand! Voor de oplettende lezer: India heeft inderdaad 1 miljard 147 miljoen inwoners, de een na grootste van de wereld na Chinamet 1 miljard 500 miljoen ( Dit krijg je als je een beetje vermoeid een verhaal typt)

Tot zover deze spannende verhalen van David en Martine in het buitenland. In het volgende deel genaamd; Daar sta je dan... Zullen David en Martine belanden in het zuid oost Azie, met avonturen in Bangkok, Chiang Mai, Pai en andere plaatsjes!

Groet,

Nel

Wat een fantastische, afwisselende reis!
We genieten op afstand met jullie mee.
Liefs

Sietske

Beste David en Martine,

Ik volg al een tijdje jullie verhalen omdat jullie bijna dezelfde route volgen als die ik en mijn vriend over een jaar gaan doen... Geweldig dat jullie die trip gemaakt hebben rond het Annapurna.. En nog knapper dat jullie dat gewoon op de bonnefooi en zonder gids gedaan hebben.

Nu ben ik wel benieuwd met welke airline jullie van Kolkata naar Bangkok zijn gevlogen en hoe duur dit was. Wij zijn nl aan het kijken om een goedkope vlucht vanuit of Kolkata of Delhi naar Bangkok te pakken, buiten ons wereldticket om. Als jullie ons dit zouden kunnen vertellen.. BEDANKT! :)

Nog veel plezier met de trip!!

Groetjes Sietske en Gijs
teek_it_iesie@hotmail.com

Keren

WOOWW!! Weer echt super gaaf!
Vooral picknicken op een golfterrein staat ook nog echt op mijn to-do-list hahaha!!
Heel veel succes met reizen naar thailand! Bangkok en chang mai zijn geweldig!!!

dikke kus

Keren

Lieve

mmm... zit even te denken, wat zou nou leuker zijn? Minor en tentamens of julie reis...mmm... moeilijk... HAAAAAA!!! onwijs cool wat jullie allemaal doen en zien!!!!

Groetjes Lieve

Tamar

Ha jongens!
Wat een heerlijke reis zijn jullie aan het maken en tot Kathmandu was het precies de route die ik met shoestring heb gemaakt, lachen! (behalve de trektocht in de bergen.... zeker dat ik terug ga voor een 30 daagse terktocht naar basekamp van mt Everest!)
Ik ben benieuwd naar jullie vervolg... en of mijn feest der herkenning zich weer voort zet in jullie verhalen! :)
KUS!!

fred en irene.

Hoi wereldreizigers, we zijn onbehoorlijk jaleoers op jullie belevenissen. We genieten van de prachtige foto's en zien uit naar het vervolg. Geniet ze en blijf gezond. Liefs, Fred en Irene.

Iefke

Hi Martine en David!
Wauw, jullie zijn echt een heeeeele coole reis aan het maken!! Ik heb vandaag m'n coschap afgerond dus heb nu nog een weekje binnenland in het verschiet --> leuk! Wel even een tegenvaller gehad, ik had dengue!! Echt balen. Maar nu gaat het weer goed!
Zie jullie hopelijk snel weer!
x Ief

Ivar

Leuk om jullie reisverhalen hier van kantoor te lezen :). Enjoy!

Opa

Wat hebben jullie een prachtige en avontuurlijke tocht en wat een prachtige Lay-out van jullie foto's en verhaal..een vak-fotograaf zou er jaloers op kunnen worden, Blijf voorzichtig!

margreet

gelukkig doet mijn computer het weer en heb ik vanavond genoten van jullie foto's en verhaal,wat een prachtige foto's en wat zullen jullie blij zijn met jullie nieuwe camera,heel veel liefs Margreet

Vie

Ontzettende avonturiers! Wat geweldig! IS niet gek, dat je Nederland niet mist zo! :) Wat een verhalen! :)
Ik voel me echt een thuisblijver! hahah!
Super leuk om te lezen! Verheug me alweer op de volgende! Take care en heel veel plezier in Thailand!
Liefs xxx Vie

Odette

Wat een ontzettende leuke verhalen en geweldige foto's, ik zit elke keer weer te genieten!!

Hééél veel plezier in Thailand, en houd ons op de hoogte!!

Liefs Odette

Esther

Hoi! Wat een mooie foto's en een leuke verhalen.. en jullie zijn nog niet eens op de helft, dus wat gaat er nog allemaal komen :) Nog een klein weekje en dan mag ik ook weg.. ik kijk er super naar uit.
Veel reis plezier jullie!

antoinette

Heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Nu zijn jullie in Thailand, ben benieuwd hoe jullie het vinden. Veel liefs van ons

Elise

He schatten,

Lees jullie verhalen met open mond. Mooie foto's weer en Remco zit zelfs naar me van "wauw', dat ziet er echt gaaf uit!"

Dikke kus van zus

M-C en Peter

Zoals vele anderen genieten wij ook van jullie leuke avonturen en de prachtig scherpe foto's. We vermoeden dat Martine een grote attractie is bij de lokale bevolking, zo een mooie lange blonde vrouw zien ze zeker niet iedere dag!!! Sorry David, je bent ook bezienswaardig... Veel plezier verder tot de volgende keer

Brigit

Hola!
Dat klinkt weer super! Ik weet al waar mijn volgende reis heen zal gaan en de himalya dat moet echt geweldig zijn. Wij zitten nu in La Paz en hebben net een 3 daagse jeep tour langs lagoons en over de zoutvlakte achter de rug (gelukkig met minder mensen in een jeep) Ook geweldig maar heel anders dan bij jullie.
Geniet en ben benieuwd naar `daar sta je dan...`
Kus vanuit een warm Bolivia!!

David & Martine

Wat leuk zeg... We krijgen zelfs een soort chat sessie via de reacties...
Hartstikke bedankt voor alle reacties wederom! Het houd ons gemotiveerd om weer een nieuw verhaal te schrijven... hehehehe...

Groet,

oma yvon marquerite

Fantastisch wat een ervaring. we zij er beduusd van wat jullie allemaal meemaken. Zelfs verse groente uit de tuintjes en dat de mensen zo aardig zijn.
Heel veel liefs en jullie zijn altijd in mijn gedachten,
Oma (marquerite en yvon)

Ottilie

Lieve Marti en David!
Wat een leuke verhalen zeg en wat een mooie foto's. Ik ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben. Ben eigenlijk toch wel een beetje jaloers. want ik zit al een aantal dagen 24 uur in de boeken. Maar over een weekje klaar en daarna is het weer rustig dus dat is wel fijn. Nou geniet er nog van zolang het kan. en tot snel!!
dikke kus ot

thea pronker

hallo Martine en David,
wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken,en wat een mooie fhotos,wat ik hoorde van Elise komen jullie eind december weer terug.dus zit de helft er al weer op,nou geniet er nog van een goede reis,en heel veel plezier toegewenst.groetjes van Thea en Peter