David & Martine op reis

Sydney, Australie! De eerste weekjes ziekenhuis en vrije tijd!

Lieve lieve vriendje,vriendinnetjes, vriendjes en familie, allereerst enorm bedankt voor jullie ontzettend lieve en leuke berichtjes op de site! Dat is toch wel echt heel erg leuk om te lezen als je hier aan de andere kant vd wereld zit.

Hier dan een update van mijn afgelopen weken in Sydney!

Mijn eerste week in het ziekenhuis, in het Prince of Wales hospital, een academisch ziekenhuis,begon direct maandag en was toch wel even wennen (via University of New South Wales (UNSW)) Het was wennen aan de dingen waar je in een gewoon coschap in NL als je begintook aan moet wennen, telnrs, afdelingsindeling, systemen, intercollegiale consulten, nieuwe collega's, etc. Daarnaast was er nu nog het wennen aan het medische engelse taalgebruik. Ze gebruiken hier vrij veel afkortingen, zowel mondeling als in de dossiers, die mij meestal erg weinig bekend voorkwamen.Dit resulteerde in mijn eerste week dat voor mijn gevoel zo'n 10% miste van wat er gezegd werd. Inmiddels gaat dat een stuk beter! Daarbij draagt hier in het ziekenhuis niemand een doktersjas, zelfs de verpleegkundigen hebben geen ziekenhuiskleding aan. De meeste artsen lopen in pak, of pak zonder jas en de dames lopen echt in kantoorkleding of in mooie jurkjes. Aangezien ik hier niet echt op gerekend had, heb ik het gevoel dat ik er soms wat underdressed bij loop..

De eerste dag dat ik op de afdeling kwam werd er gereageerd of het de normaalste zaak vd wereld was dat ik er was. Voorstellen doen ze hier inhet ziekenhuis niet zo aan, je bent er gewoon en je doet mee zoals iedereen. Later begreep ik waarom het er zo aan toe gaat. Misschien wel ¼ vd mensen die in het ziekenhuis werken komen niet uit australie en werken hier voor een aantal maanden of een aantal jaar. Daarnaast hebben ze zeer vaak medische studenten van ‘overseas' die hier een coschap komen doen en hebben ze soms om de week of paar weken weer een nieuwe arts-assistant of de afdeling

Qua hoe alles er aan toe gaat in het ziekenhuis is het erg vergelijkbaar met NL. Wat ik hier doe is dan ook vrijwel hetzelfde als in NL (patienten beoordelen, visites, in dossier schrijven, ontslagbrief maken, infusen prikken, bloedgas prikken etc) Ik mag hier alleen geen recepten schrijven, en ik heb geen ‘eigen patienten' zoals in NL met mijn oudste coschap, maar doe alles een beetje samen met de arts-assistant.

In de eerste2weken was erin het ziekenhuis gelukkig een aardige Australian co-assistent Sam, ook 6e jrs en laastse coschap, waar ik gezellig mee optrok in het ziekenhuis de eerste week. Verder aardige arts-assistenten!

Naast alle ziekenhuis dingen doe ik ook heel veel leuke dingen! En heb ik zo nu en dan ‘the afternoon off'! Dus dat is dan meestal lekker naar het strand (Bondi of Coogee beach) of joggen met Monika ( een neuroloog in opleiding, uit Duitsland, die ik in het ziekenhuis heb leren kennen) We joggen dan meestal ‘the coastal walk', super mooi, van Coogee naar Bondi of rondje Centennial park. Jaa, want hier in Australie zijn de meeste mensen behoorlijk gespierd en slank, dus ik wil wel een beetje goed voor de dag komen!

Daarnaast ontmoete ik in mijn eerste week in de bus naar Bondi beach een Spaans meisje, Raquel, die hier in Sydney is om haar engelse spreekvaardigheid te verbeteren en hier engels studeert. Het klikte erg leuk en inmiddels hebben we al vaak afgesproken om samen naar de stad te gaan, het strand of samen s'avonds uit in Bondi (oa Bondi beach hotel) Wat ontzettend gezellig is! Raquel heeft in haar sportschool weer een fitnesstrainer, Mike, leren kennen, die met nog een vriend ook zo nu en dan mee gaat.Ze zijnaustralisch en fitnesstrainers dus 3x raden hoeze er op het strand uit zien... Gelukkig heeft zowel Raquel als ik een heel leuk vriendje thuis, dus wij kijken gewoon naar.. Uhh.. de zee?

Verder ben ik in hetafgelopen weekend naar de Blue mountains geweest wat ook erg leuk was! De bekende three sisters gezien en lieve kangaroes geaaid. Er warennog drie andere gasten alleen (een Amerikaan,Indian en een italiaan) waar het de gehele dag erg gezellig meewas.

Ben ook regelmatig in de stad geweest met Raquel of alleen. De Sydney tower had ik overgeslagen, want die vond ik maar toeristisch en ik ben hier immers op dit moment voor studie redenen.. Het naastgelegen Hilton hotel was ook bijna zo hoog, dus ik dacht ik pak daar wel even de lift! Toen ik er op de 43ste verdieping achter kwam dat je een pasje nodig had om de lift te laten werken, ben ik toch maar in de lift blijven staan toen er weer mensen ik kwamen die naar beneden gingen... Ook met de Ferry naar meerdere plekken geweest, oa. Manly, leuk!. Daarbij in de Botanical garden, Chinatown, darling harbour, north sydney, queen victoria builiding (groot Magna plaza), the rocks, centrum, etc. geweest.. En overal kom je zo makkelijk leukelocals en backpackers tegen, dat het soms moeilijk is om even alleen te blijven..

Raquel heeft me aangeboden om bij haar familie te komen wonen de aankomende weken, ze woont 15 min lopen van Bondi beach (wat betekent: makkelijk surfen!) en ik betaal net zoveel als ik nu doe, maar dan zijn alle maaltijden included! Toen ik eergister in het huis ging kijken, kon ik zeker niet meer nee zeggen.. (Grote villa , behoorlijk zwembad, eigen kamer met2pers bed, deel badkamer met Raquel, living uitzicht op Sydney-city centrum!) Ik verhuis dus vandaag!

Aankomende 2 weken mijn laatste 2 weken oudste coschap en ditweekend ga ik op surf course naar the Mid North Coast met Raquel!

Jullie succes en veel plezier met studie, werk, feestjes of andere leuke dingen in NL

Dikke kus!

Martine

Reacties

Reacties

Brigit

Ha lieve Tine! Wat ontzettend leuk weer om te lezen, fijn dat je het zo naar je zin hebt! En zo'n villa met zwembad en lekker dichtbij het strand klinkt ook wel erg goed. Gelukkig kan je naast je coschappen ook lekker genieten, want dat is natuurlijk veel belangrijker ;-) Ik ga nu even de foto's te kijken waardoor ik waarschijnijk nog meer heimwee krijg naar Aussie! Dikke kus

Brigit

Joehoe de eerste 2 reacties geplaatst ;-) Wat een mooie foto's! Xx

Tamar

Het klinkt allemaal heerlijk Tine!
Ik zie het allemaal helemaal voor me!
Geniet van je villa, van het surfen, van "the dudes" (alleen kijken!), van de stad en de mensen.... oh ik ben een beetje jaloers!

Hier is het "same old, same old" hoor, niks bijzonders in NL!

x Liefs!

Chantal

Lieve Tine,

Het klinkt allemaal zo geweldig! Je hebt weer een chill leventje te pakken op het moment.. Ik ben jaloers!
Geniet ervan en plaats snel weer een nieuwe update. Ik vind het leuk om je verhalen te lezen! En ook veel foto's, het ziet er echt top uit.

Liefs

margreetnooij@hotmail.com

Wat een heerlijk verhaal heb je geschreven, voel me een beetje jalours!!! Wat fijn dat het zo leuk klikt met Raquel en dat je nog een paar weken een leuk onderkomen hebt, ik ga zo je foto's bekijken, succes de laatste 2 weken en op het strand naar de zee blijven kijken!!!! Liefs Margreet

Boukje

Martine!! Ik ben ZO jaloers! Klinkt helemaal te gek! Leuk ook dat je zoveel leuke mensen ontmoet! Geniet lekker verder!
Dikke XX

nelke

Martine, super !!

David (nog steeds het jaloerse vriendje..)

...
... snik...
... snik... snik....
... snik... snik... snik....
...

Elise

Sis, wat een leuk verhaal en wat heb je al veel gezien! En die villa klinkt niet verkeerd zeg. Het is hier inmiddels aan het vriezen, dus je foto's hebben een hoog was-ik-ook-maar-daar gehalte.

En voor die snikkerd hier ..... kop op. Nog 3 weekjes en dan zie je Tientje weer!

Michaël Nooij

Blij voor jou dat je verblijf gesmeerd loopt - maar ach ! arme David ! Arme David..! Winter in Europa... eerste sneeuw in Holland...

Enjoy life !

mirjam nooij

Lieve Martine. wat schrijf je leuk en klinkt het allemaal vreselijk gezellig en dat terwijl je afstudeert!!!
Hier is vanmorgen de eerste sneeuw gevallen en lopen we allemaal op Ugg's. Je kan beter in je bikini lopen, zoals jij, maar geniet ervan. We gunnen het je. Dikke kus van ons. Albert en Mirjam

f.van egmond

Hoi Martine, dank voor het leuke bericht. Goed te weten dat het je goed gaat en dat er ook veel te genieten is. Hier is alles goed, al lekker koud, het vriest s''nachts licht. Met onze Martine is alles ook in orde. Nog een week voor de uitgerekende datum, 5 december, hoe bestaat het. We hopen dat Margreet weer kan komen kramen. Veel suces verder en veel plezier. Groetjes. Fred en Irene.

Vie

Hi lieve marti!! Wat leuk om je verhalen weer te lezen van daar beneden! :) Goed dat je al leuke mensen hebt ontmoet en dat het ziekenhuis niet veel anders is dan thuis! ;-) Hier begint het echt al winter te worden..en daar mis je niet veel aan! ;) Nog heel veel plezier daar, geniet van Sidney, het weer, de mensen en het strand (jaloerss!!) en schrijf maar snel weer mooie verhalen dan kan ik nog een beetje mee genieten!! Liefs Vie

Suzanne

Wat een ontzettende jaloersmakende verhalen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Erg gaaf dat je dit bent gaan doen! Hier in Nederland is iedereen aan het snotteren en zijn de mutsen en handschoenen al lang geleden uit de kast gehaald, bah, de winter is echt begonnen, en er worden alweer discussies gevoerd over de elfstedentocht en wanneer we gaan kaasfonduen!
Heel veel plezier daar!

XXX Suzanne

Meet

Nog maar 2 weken te gaan, jeetje wat gaat de tijd toch snel.. :( Wel leuk dat dan je jaloerse vriendje komt! Succes weer en zal wat Sinterklaas goed (lees:chocolade) voor de bewaren! Enjoy! xxxx

Mama & Papa

Prachtige foto's. Zo kunnen we een beetje mee genieten. Hier momenteel min 5 graden! Knuffie van ons.

Peter en Thea

Hoi Martine,
fijn dat je het zo naar je zin hebt


















Hoi Martine,
mooie foto's,fijn dat alles daar goed gaat, leuk dat je daar een spaanse vriendin hebt ontmoet en daarbij intrekt wel zo gezellig.
verder heel veel succes.

veel liefs Peter en Thea

Peter en Thea

even een foutje,sorry

Mandy

Lieve Tine!

Wat een gigantisch gaaf avontuur! Ik hoop dat je snel weer een update post, zodat ik een beetje op de hoogte kan blijven. Geniet van al het leuks en moois daar en ik hoop dat je het naar je zin hebt in de villa!! Luxe hoor.

Veel liefs!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!