David & Martine op reis

Zuid Thailand

Lieve allemaal,

Op dit moment zijn we ons aan het voorbereiden op onze terugkomst naar Nederland. En dat is geen makkelijke taak na zo'n geweldige tijd reizen.. Hieronder een verslagje nog van de laatste weken om jullie nog een korte indruk te geven van hoe het was met zelfs nog wat fotootjes!

Waar zijn we geweest:

-Chumpon. Een plaatsje ongeveer 500 km onder Bangkok aan de kust. Geen touristen, alleen maar kiters, surfers en lokale vissers. Helaas weinig verhuurmogelijkheden en naast wel goede wind,maakte dehoge golven het toch erg lastig voor ons om goed te windsurfen.

-Phuket. Ao Sane beach, vlak boven Nai Harn beach.Dit strand, waar wij door de lokale surfman heen werden gewezen was echt eenprachtplek met een zeer laag tourisme gehalte, palmen, turqouise water, koraal, mooie vissen, kleine witte halflege strandjes, heerlijk eten, goedkoop, bungalow aan het strand enwind om te surfen! Kortom een plek waar wij het erg naar onze zin hadden en niet meer weg konden gaan! Daarnaast hadden we vlak in de buurt (Friendship beach) een Kitesurfcursus gedaan. Super gaaf! We hebben allebei ons 'kitesurfbrevet' gehaald! Met het kiten zijn we nog naar een heel klein leeg onbewoond, ongebegroeid eilandje (+-100m2) midden in de oceaan geweest, om hiervandaan te kiten!

-Myanmar. Even heenen weer met bus en boot naar het buurland om het visum te verlengen.

-Ko Phi Phi. Long beach, Mua Hin beach. Mooi eiland,super water, echt een droomplek, alleen veeel te touristich! Daarom zochten wij natuurlijk weer de mooie afgelegen witte palmstranden met turquoise water op, waar niemand anders lag!

Wat hebben we allemaal gedaan: Het staat hierboven eigenlijk al, maar we sommen het nog even op: gewindsurfd, gekitesurfd, gezond, gesnorkeld, zandkastelen gebouwd,lekker gegeten, kerst gevierd, brommer gereden, kokosnoten geprobeerd open te maken, May Tai boxen gezien, etc.

Hoe vonden we het allemaal: Tja, erg vervelend natuurlijk.

Wat was minder leuk: Dat Martine in een zee-egel stapte tijdens het Kitesurfen.

Dat was het wel een beetje voor zover van de afgelopen weken.

Wij kijken terug op eengeweldige reis met z'n tweeen waarin we heel veel prachtige, mooie, rijke, arme en andere verschillende dingen hebben gezien en waarin we het bovendien fantastisch met elkaar hebben gehad! Kortom, we kijken terug op een heerlijke tijd, waar we op dit moment erg moeite mee hebben om afscheid van te nemen!

Bedankt voor alle reacties en het lezen van onze reisverslagen! Happy New year gewenst voor iedereen die we nog niet zien voor oud&new. Wij maken ons op voor het volgende avontuur... (coschappen,motorlessen, afstuderen, samenwonen?!en werken..)

David&Martine

mieke van der noord

hoi lieve David en Martine,
nou, dat was me een reis, geweldig. Kreeg gewoon een brok in m'n strotje van het laatste verslag: zo heerlijk gehad, zo goed samen, en dan die prachtige omgeving.....afscheid nemen van deze mooie periode doet ff zeer, dat kan ik me goed voorstellen!!
goede reis naar huis en geniet maar lang na van deze geweldige ervaring!

Opa Nooij

Jaloers en trots op jullie. Goede reis naar het kikkerland. Opa

Meta

AAHHHH dan zit het erop... Jullie hebben wel echt een topreis gehad zeg. Ik ging even alle verhaaltjes terug kijken en bedacht mij dat jullie echt veeel gezien hebben/gedaan hebben. Van mooie natuur + gebouwen + wilde dieren tot lekker watersporten. Ik snap dat jullie het jammer vinden om weer naar Nederland te komen, maar wij het wel weer leuk dat je straks weer back in town bent hoor! Hier heerlijk vakantie en een beetje bijkomen van alle stress en drukte! We kunnen zelfs bijna schaatsen in NL :) Goede reis en wel thuis! TOT SNEL!!!

xxxxxxx Meet

Nel

Goeie reis!
Verheug je maar op een andere 'water'sport; schaatsen bij oostenwind ..........
Ook heel fijn toch?

Marieke

Bijna thuis! Wat gaat het toch allemaal snel...
Ik ben ook alweer bijna een week terug, geloof me, het went erg snel hier in de kou :)
Hoop jullie met oud en nieuw te zien en de verhalen uit te wisselen!

X Marieke

margreet

Wat een verrassing om toch nog een verhaal van jullie te lezen,wat hebben jullie een te gekke vakantie gehad.
Ik kijk erg uit naar dinsdag dat ik jullie weer kan knuffelen,een fijne reis terug en bedankt dat jullie mij zo hebben laten meegenieten,Margreet

Myr

Lieve tine! altijd leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! het is alweer de laatste! echt te bizar wat jullie allemaal hebben meegemaakt en gezien! gelukkig konden we meelezen met jullie avonturen maar wil snel ook de live-versie horen! heb echt zin om je weer te zien! je ben echt lang weggeweest! nog even oud & nieuw vieren en dan zien we je weer! veel plezier nog het laatste dagje, goeie reis! en tot snel! :D
kus

Antoinette

De warmte van het klimaat daar wisselen jullie in voor de warmte waarmee jullie weer ontvangen worden door van al jullie vrienden en familie hier. Welkom thuis
Antoinette

Anika

Hee lieve Tien! Wilde je alvast een goede terugreis wensen!Je zal het gaan missen of niet? Zometeen weer in het koude kikkerlandje ipv dat mooie tropische paradijs! Geniet nog van die laatste daagjes;) Kus An

jopie polak -troost

fijn van jullie prachtige reis te hebben mogen genieten en leuk jullie op deze manier te hebben leren kennen.
Groet van Jopie, moeder adriaan - olivier - alaxandra