David & Martine op reis

Aankomst India

Lieve allemaal,

Maandag 7 oktober zouden wij vanaf Brussel airport riching India, New Delhi, vertrekken. Er bleek maandag echter een staking van al het openbaar vervoer in Belgie, waar wij gelukkig op tijd achter kwamen en de eurolines bus richting Brussel geregeld hadden. Samen met een (Japanse) vrouw in de busdie meer foto's per minuut maakte van het hollandse landschap dan dat wij ademhaalden, was het een grappig begin van de reis. Aangekomen bij het inchecken voor het vliegtuig bleek dat er een overboeking op het vliegtuig was. Zodoende zochten zij vrijwilligers voor een vlucht van de volgende dag. We zouden 1200 euro terugkrijgen en een hotelovernachting met onbijt in brussel. De volgende dag kregen we een rechtstreekse vlucht, waardoor we slechts een paar uur later aan zouden komen dan gepland.

Laughing

Wij stemden in en genoten heerlijk van de luxe in het Novotel te Brussel!

New Delhi

S'avonds kwamen wij aan en werden we opgehaald door het hotel. Meteen de volgende ochtend de straat op. Welcome in the chaos of India!! auto Riksja's, fiets Riskja's, koeien, ossenkarren, paardenkarren, geiten, auto's, motoren, fietsers, fietsbakken, voetgangers, zwerfhonden, alles gaat kris kras door elkaar heen. De kleuren op straat, de warmte, af en toe de rioollucht, het vuil en afval op straat, de drukte, allemaal heel indrukwekkend. Alles in India gebeurt op straat: van eten met de handen,geknipt worden, poepen langs de kant van de weg, tot het verkopen van alle etenswaren.

In een touist office regelden wij een taxi driver voor de aankomende dagen. De driver heette Hari en was even onze steun en toeverlaat in de eerste drukke dagen India. Hij gaf ons altijd tips over wat we wel en niet moeten doen en bracht ons soms naar de plekken waar vrijwel geen andere toeristen kwamen. Hari zei zelf heel de tijd 'no worry with Harri'

In Delhi hebben we meerdere forten, graftombes en musea gezien. Maar vooral waren wij eigenlijk onder de indruk door india zelf. Hoe interessant wij de indiers met hun mooie Sari's vinden, nog interessanter vinden zij ons. Regelmatig moeten we met ze op de foto.

Agra

Met de auto van Harizijn wij naar Agra gereden,onderweg lekker naar alles kijken wat er in en om de straat gebeurt. Het verkeer is zo'n chaos, je verbaast je telkens weer dat alles goed gaat. Op een gegeven moment stonden we in de file met de simpele reden dat iedereen op het kruispunt de stoplichten negeert en vervolgens al het verkeer vast staat. Onderweg nog even ergens de echte indiase Chai (thee) gedronken, veel mensenop de foto gezeten de mensen met de aapjes en andere spulletjesgenegeerd.

Nog enkele tempels langs en einde van de middag naar de Taj Mahal. Hier was het echt top drukte! Stel je voor de wachtrij voor de python (Efteling)op de allerdruktste dag van het jaar en dan nog twee keer zo erg ! Gelukkig vonden we samen met wat gehaaide engelsen een stiekeme achteringang en hoeften we maar vijf min. te wachten ipv drie uur. Wat een imposant en mooi gebouw! Alleen gebouwd van marmer! Hoe zwaar zal het zijn! We rekenenden uit hoeveel keukenbladen in dit gebouw moesten zitten en kwamen er niet uit...

Nog veel andere dingen gezien en gedaan: Taj Mahal, Agra Fort, Akbar's Tomb, Gate of India, en meerdere andere Tombes & Locaties. Zie fotoserie om een kleine sneak preview van onze reis te bekijken..

Vanavond op weg naar varanasi. We hebben maar vast een sari gekocht om wat minder op te vallen in deze steden!

Groet,

David & Martine

Reacties

Reacties

Nel en Jack

We volgen jullie op de voet (resp. per riksja, auto, fiets, ossenkar, ezel etc. )!!
Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten.

Esther

Zo, 1200 terug is een leuke meevaller! daar kun je heel wat van reizen. Wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd.. nou ik wens je nu alvast succes met het selecteren aan foto's voor in het fotoboek ;) Dat worden er heeeeel veel. Jullie zien preachtige dingen; veel reis-plezier!
x Es

Rudolf

Hey

Ja die drukte in India lijkt me niks en zeker ook erg benauwd. Nog veel plezier verder.

Ik heb deze week eindelijk mijn afroeidiploma gehaald en dus morgen afroeien, als ik tenminste beter ben.
Mathijs is nu ook weg naar Boston voor twee weken dus, het wordt eens saaie boel hier. Haha.

Een fijne tijd en ik wacht weer op de nieuwe posts.

Groeten van

Guru Rudolf

inge

he, super leuk dat jullie dit bij houden!! Is wel tof om aan de andere kant van de wereld te lezen wat jullie doen en zien!
Nog veel plezier en ben benieuwd naar het volgende verhaal...
xx inge

Ker

Hey David en Tine!!

Wat een mooie fotos!!!! Ik ben er over aan het nadenken om die misschien op canvas te drukken voor in me kamertje!! Echt fantastisch zeg!! Dus toch een super goede keuze gemaakt in de media-markt toen ik jullie tegen kwam :)!!
Ik heb genoten van jullie verhaaltje.. kan het helemaal voor me zien! Een europees stelletje, tussen alle kleine indiers met DONKERZWART haar!! Jullie zijn natuurlijk een hele bezichtiging voor hun haha!
Veel plezier nog en hou ons op de hoogte!
Wel oppassen he met die gekke taxichauffeurs enzo! Ik heb wel eens anders meegemaakt dan Harri!!

Heel veel liefs

Keren

Ivar

Lijkt heel erg op mijn ervaringen :). Voor de Taj vond ik te gek. Maar er is nog veeeel meer te zien :D. Geniet ervan!

Marieke

Een goed begin is het halve werk!
Nu al 1200 euro terug, dat hebben jullie goed voor elkaar!
Mooie verhalen hebben jullie al, met veel indrukken die allemaal tegelijk komen.

Wij gaan ook bijna :)

X Marieke

Beatrijs

Lieve reizigers,
Wat een fijne verhalen en foto's! Ik zou er bijna jaloers van worden.
Veel plezier de komende tijd. Ik verheug me nu al weer op het volgende verhaal.
Dikke kus

Opa

alleen maar jaloers

Elise

He Tientje en David,

Leuk dit dagboek! En wie van jullie heeft dat talent van die National Geographic achtige foto's te maken? Prachtig, echt waar. Als de patienten niet meer willen of de commecriele projecten door de kredietcrisis in elkaar storten,zie ik hier nog wel een broodbelegje in.

Mijn oude computer is vandaag ook naar pap en mam gegaan, dus hopelijk kunnen ze binnenkort ook van de verhalen genieten. Dikke kus van je zus.

hans maret

heel leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te kunnen reizen , hou dat vol .
groetjes

hans

kijk op je email voor een bericht over het ontbijttentje in kathmandu.
groet hans

Tamar

Ha schatten! Ik ben net terug!!!
Wat verschikkelijk indrukwekkend he?!
Goed dat jullie een privetdriver hebben, lijkt me heel relaxed!
de Taj mahal vond ik ook echt fantastisch!
En Varanassi met de Ganges... hoe moet je het noemen, India ten top!
Geniet ervan en op mijn hyves heb ik eeen heeeele kleine selectie van mijn foto's gezet!
Wat gek dat jullie nu daar zijn!
DIKKE ZOENEN!!!!!!!!!!!!

Vie

Hee David en Marti! :D

Wat leuk om je verhalen te lezen allemaal! :) Echt leuk om die herkenbare foto's te zien! :-) Jullie hadden al beter weer bij de Taj, maar ook bizar druk zeg! Ben ook heel benieuwd wat je van varanassi vindt, pas goed op voor alle viezigheid! Geniet er ontzettend van, want voor je het weet is het weer voor bij! :-)
Lieverd, ik zal aan je denken! We keep in touch!

Liefs, XXXXXXXX Vi

Yvon Bos Eijssen

Lieve avonturiers!
Wat is dit geweldig leuk. Oma belde mij om dit te weten en ik zal het gauw aan haar laten zien!
Hele mooie foto's ook.
Geniet mee van jullie trip.
Zag zo mooi in structuur hoe jullie omgaan met wat er gebeurd. Go with the flow. Flexibel en positief!
Liefs van Yvon

antoinette

Wat een indrukken, heerlijk. Pas op voor de vleermuizen en al het ander vuil. Maar vooral geniet.

Bri

Lieve Tine en David,

Wat een mooie verhalen en super mooie foto's. De camera werkt iig goed :) Waar zijn jullie op alle foto's of hebben jullie de foto's stiekem van internet geplukt ;)
Geniet en have fun, maar dat gaat geloof ik helemaal goed komen.

Dikke kus!
Ook de groetjes van Joost en Essie.
(vanavond slaap ik bij Essie, raar in je eigen huis logeren....)

Voor Marieke en mij nog drie nachtjes slapen... Of 4 met 1200 euro extra ;)

Mandy

Vanavond barcie van de bebetonners.. Had zin om met je een drankje te doen Tine! Mis je!

Hoop dat je het fantastisch hebt daar! :)
Geniet er van lieverds!

xx

jopie Polak-troost

ik ben de moeder van Adriaan, Olivier en Alexandra Bos Eijssen en zeer benieuwd wie dit reisverslag schrijft, waarschijnlijk familie, Yvon had het over oma is trots, ik h
oor het wel.
Zelf ben ik in Cambodja, Angor Wat geweest i n Siem Reap, zeer de moeite waard.

jopie Polak-troost

zie boven

Martine Bos Eijssen

Dag Jopie,
Ik ben de dochter van Rob en Elly Bos Eijssen. Yvon is mijn tante en Jan Bos Eijssen was mijn opa.
Wat leuk dat je ook onze avonturen meebeleefd!

Bij de foto's kun je zien hoe ik eruit zie!

Groet,

Martine Bos Eijssen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!